Betalar kvinnor skatt?

onsdag 3 oktober 2007 kl. 22:03 | Publicerat i Jämställdhet, Politik | 2 kommentarer

Tidningen Åland rapporterar om partiledardebatten tisdag kväll under rubriken ”Roger och Roger sätter agendan” med en stor bild. Nedanför finns mindre bilder av tre kvinnor i panelen.

Det handlar om beskattning och man får intrycket att det är en fråga där männen/med experterauktoritet talar om för kvinnorna vad det handlar om. Kvinnor betalar väl inte skatt?

Det är närmast komiskt, men typiskt, att Roger och Roger framträder som skatteexperter. Under tiden 1995-2001 när Roger och Roger satt tillsammans i landskapsregeringen hände absolut ingenting konstruktivt i skattefrågor trots att en utredning hade lagt fram riktlinjer hösten 1995.

För att synas, märkas och höras måste kvinnor vara mera kunniga i skattefrågor än män. Det intressantra är att det är dom ofta, men vad spelar det för roll. ”Media is the message”.och i det här fallet ”att synas men inte vara” är ledarskapsprincipen.

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Jag reagerade på samma sak! Men om jag skrive rom det så anses jag vara en gnällkärring och tas inte på allvar. Det är dags för er liberala män att visa var ni står! För ni står ju på vår sida! Det är en lång väg att gå än. Just såna här saker och det faktum att vi saknar polis i skärgården fick mig att engagera mig i politiken!

  2. Jag håller med! Det är dags för snubbarna att ta lite jämställdhetsansvar!!!


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

