Ett skapande samhälle

tisdag 11 september 2007 kl. 8:36 | Publicerat i Politik | 2 kommentarer

Ingen kan låta bli att fascineras av den fantasi, påhittighet och glädje lekande barn kan visa. Instinktivt inser vi att människan är till för att skapa nytt. Skapandet är den kraft som utvecklar samhället inom kultur, konst, arbetsliv, företagande, politik och vardag.”

Så här skev jag inför lagtingsvalet 2003.  För mig är individens inneboende förmåga att skapa och växa liberalismens grundbult. Socialliberlismen utgår från att trygghet och gemenskap ger oss frihet att växa och kraft att skapa nytt.

Dessa ideologiska principer är utgångspåunkten för mitt politiska intresse att utveckla Åland som ett tryggt och skapande samhälle.

Jag har idag beslutat att kandidera i lagtingsvalet i höst. Jag har sammanfatt det jag vill arbeta för i 10 punkter

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Hej
    läste i tidningen åland Fredrik Lunbergs insändare om säl skade ersättningar.
    Om du kommer in i Lagtinget kommer du då att jobba för att de Ålänska Fiskarna får minst en lika stor ersättning som de fastlänska och svenska fiskarna?

  2. Sälem är inte utrotnongshotad, men det är yrkesfiskatna.
    På lång sikt kanske det gåt att få fram sälsäkra fångstmetoder eller olika sätt att avvisa säl från vissa områden.
    På kort sikt är allt annat än minst samma ersättningar för åländska yrkesfiskare som för finska och svnenska.


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

