Ingenting undgår fredrik.ax

torsdag 2 augusti 2007 kl. 15:20 | Publicerat i Politik | Lämna en kommentar

Fredrik.ax har upptäckt att jag har en blogg på gång.

Mitt svar:

Tack för uppmärksamheten. Tekniken skall utvecklas de närmaste dagarna.
Jag noterar att du har placerat mig under kategorin ”Val 2007” vilket betyder att jag förväntas delta i valdebatten.Visst.
En utgångspunkt:
Den känslomässiga ideologibestämningen har kompletterats med en mer argumenterande. När Martin Nilsson idealiserar Sovjetsystemet visar han att socialdemokrater kan ha en auktoritär ådra. Det stora moderna projektet för liberalismen i vår del av världen  har ju varit kampen mot totalitära samhällen med EU som fredsprojekt, öststaternas befrielse och Sovjets sammanbrott
Det totalitära samhället, paternalismen, makfullkomlighet och förtryck är alltså ett viktigt ideologiskt tema där argumentberkligen behövs, ett annat är ”triangulering” som politisk strategi.
Om bland annat detta kommer jag att blogga.

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

